Bestel

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik in de ontwerp tool op ‘bevestigen en bestellen’ zodra je ontwerp klaar is. Het ontwerp zit nu in het winkelmandje en is klaar voor de bestelling. Selecteer vervolgens in het winkelmandje het gewenste aantal. Een kortingscode kan ingevoegd worden in de box ‘kortingscode’ in geval van een korting op de bestelling.

Voer in de volgende stap het factuur- en bezorgadres in. Selecteer vervolgens de betalingswijze: iDEAL, Creditcard, Paypal of bankoverschrijving.

Als laatste stap worden de algemene voorwaarden bevestigd. Zodra al deze stappen voltooid zijn ontvang je van ons een orderbevestiging per e-mail op het opgegeven e-mail adres. In geval van vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice per e-mail (contact@planet-cards.nl) of per telefoon (Nederland 020 80 80 500 (lokaal tarief) en België 02 78 10 188 (lokaal tarief).

Hoe kan ik controleren of mijn bestelling geregistreerd is?

Wij versturen een orderbevestiging zodra alle stappen van het bestelproces zijn doorlopen. Zie voor het bestelproces de vorige stap ‘hoe plaats ik een bestelling’. Mocht deze orderbevestiging niet zijn aangekomen dan kan het zijn dat het verkeerde e-mail adres is opgegeven. Een andere mogelijkheid is dat de order nog niet is bevestigd in het winkelmandje. Controleer ook de spam-folder om te kijken of daar de e-mail mogelijkerwijs in is beland. Mocht dit allemaal alsnog niet werken, neem dan contact op met onze klantenservice (Nederland 020 80 80 500 (lokaal tarief) en België 02 78 10 188 (lokaal tarief).

Wat is de minimale hoeveelheid kaarten die besteld moeten worden?

De minimale hoeveelheid kaarten die besteld moet worden bestaat uit tenminste één (voorbeeld)kaart. Daarna gaat het in stappen van 5 omhoog: 1-5-10-15-20-25 etc.

Is er een minimum aantal kaarten dat besteld moet worden als je een kortingscode/waardebon wilt gebruiken?

Nee, een minimum aantal kaarten is niet nodig. Bij sommige kortingscodes geldt echter wel een minimum bestelwaarde. Of dit zo is, wordt altijd bij de code zelf vermeld.

Hoe kan ik een kortingscode/waardebon inwisselen?

Geef je waardebon of kortingscode in het daarvoor bestemde veld in aan het einde van de bestelling in het winkelmandje. Het veld voor de kortingscode bevindt zich boven de totaalsom ongeveer rechts onderaan het scherm bij stap 1 in het bestelproces. Druk vervolgens op ‘ok’ om te kijken of de kortingscode geaccepteerd wordt. Neem contact met onze klantenservice op in het geval van problemen met de kortingscode (Nederland 020 80 80 500 (lokaal tarief) en België 02 78 10 188 (lokaal tarief)). Helaas is het niet mogelijk om na bestelling nog een kortingscode in te voeren.

Kan ik meerdere kortingen tegelijkertijd gebruiken?

Helaas kan maar één kortings- of actiecode tegelijkertijd gebruikt worden. Wel is het mogelijk om over speciale aanbiedingen op onze site kortingscodes te gebruiken.

Wat moet ik doen als ik mijn kortingscode ben vergeten in te voeren?

Nadat de bestelling al gedaan is kan de kortingscode helaas niet meer ingevoerd worden, wij vragen hiervoor uw begrip. Graag verzoeken wij om deze code bij een toekomstige bestelling alsnog te gebruiken.

Hoe voer ik een kortingscode in?

De kortingscode voer je in in stap 1 in het winkelmandje. Rechtsonderin het scherm vind je het veld voor de kortingscode boven de totaalprijs.

Biedt u kortingspakketten aan? (Bijvoorbeeld voor kaart collecties)

Ja. Je kunt 10% op het aankoopbedrag besparen als je gelijktijdig uitnodigingen, menukaarten en plaatskaarten voor een huwelijk of doop bestelt. Voer om van deze kortingscode te profiteren bij het winkelmandje de volgende kortingscodes in: PCHOCHZEIT (voor huwelijkskaarten) en PCTAUFE (voor doopkaarten) in. Deze kortingscodes gelden voor een minimale bestelhoeveelheid van 30 kaarten. Het veld voor de actiecode bevindt zich boven de totaalsom ongeveer rechts onderaan het scherm. Druk vervolgens op ‘ok’ om te kijken of de actiecode geaccepteerd wordt.

Ontvangt men bijpassende enveloppen bij de kaarten?

Ja, deze bieden we voor alle kaarten aan op de T- (menukaarten) en Z-modellen (tafelkaarten) na. De witte enveloppen ontvang je gratis bij de bestelling (90 grams). Daarnaast kun je kiezen voor gekleurde enveloppen tegen een kleine meerprijs. Deze optie vind je terug in de ontwerptool en het winkelmandje.

Verkopen jullie enveloppen en postzegels?

Bij iedere bestelling ontvang je gratis de standaard witte enveloppen. Als je een envelop in een andere kleur wilt, kun je dit aangeven in de ontwerptool. Deze ontvang je tegen een kleine meerprijs per envelop. Postzegels bieden we op dit moment nog niet aan.

Kan ik gekleurde enveloppen bestellen?

Ja. Wij bieden enveloppen in verschillende kleuren aan tegen een kleine vergoeding. Klik voor deze mogelijkheid in het winkelmandje op ‘enveloppen wijzigen’.

Welke soorten papier zijn beschikbaar?

Ons standaardpapier is zijdemat papier 350 g/m² (één- en tweezijdige kaarten) en 300 g/m² (dubbelgevouwen kaarten). Wij hebben ook vier andere papiersoorten ter beschikking:

  • Zijdemat standaardpapier (350g/m²) (één- en tweezijdige kaarten) en 300 g/m² (dubbelgevouwen kaarten). Hiernaast zijn er nog vier andere papiersoorten ter beschikking:
  • Parelmoer (300 g/m²): Hoogwaardig wit papier met een elegant en mooi glans oppervlak. Deze papiersoort accentueert de kleuren van uw kaart en laat deze op een prachtige manier glimmen. Geschikt voor foto's.
  • Fijn velin (300 g/m²): Het fijn velin katoenpapier heeft een gladde, zachte ondergrond. Zijn matte afwerking brengt kleuren en illustraties prachtig tot hun recht en geeft uw foto’s dat échte vintage effect. Om deze reden is de glans coating voor deze papiersoort niet beschikbaar.
  • Corolla (300 g/m²): Subtiel crèmekleurig papier met verticaal reliëf ribbeltje en hoogwaardige uitstraling. Deze soort papier is ideaal voor illustraties maar ongeschikt voor foto’s.
  • Tintoretto (300 g/m²): Bij deze off-white papiersoort met fijn Tintorento-korrel perkament komen gekleurde oppervlakken het best tot hun recht. Deze soort papier is ideaal voor illustraties maar ongeschikt voor foto’s.

Wordt mijn kaart voordat deze gedrukt wordt gecontroleerd?

Nee, dit wordt niet automatisch gedaan. Als niet specifiek wordt gekozen voor de optie 'Professionele controle', zal de kaart zonder gecontroleerd worden naar de drukker gaan. Voor een zo goed mogelijk resultaat bieden wij de optie aan om de kaart voor de druk te laten controleren door ons. Voor een meerprijs van €4,- wordt de lay-out, colorimetrie, leesbaarheid, spelling en grammatica van de kaart gecontroleerd. Wij kunnen de spelling van teksten in het Nederlands, Duits, Engels, Spaans en Frans controleren. Om van deze optie gebruik te maken vink je ‘Professionele controle’ aan nadat je klaar bent met het ontwerpen van je kaart.

Uitgesloten van controle zijn alle persoonlijke informatie zoals namen, data, adressen en menu’s. We sluiten deze punten uit omdat onze medewerkers deze informatie niet kunnen controleren.

In geval van twijfel over de correctheid van de kaart zal een medewerker van Planet Cards binnen één dag contact opnemen per e-mail na ontvangst van de betaling voor de opdracht. Als ‘Professionele controle’ niet is aangevinkt zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de kaart.

Bestaat er de mogelijkheid om een proefdruk te ontvangen van mijn kaart?

Ja, je kunt bij het het afrekenen gemakkelijk één kaart bestellen om te controleren hoe hij er uit gaat zien. Je doet dit door bij het aantal van de kaarten te kiezen voor het aantal 'proefdruk'.

Wat moet ik doen als ik wil nabestellen?

Nabestellen doe je gemakkelijk via het account. Bij 'mijn bestellingen' vind je jouw bestelde producten. Door op de knop 'nabestellen' te klikken, verschijnt exact deze kaart weer in het winkelmandje. Hier kun je de kaart eventueel nog bewerken. Let er op dat bij het nabestellen 1-5-10-15-20-25-etc kaarten besteld kunnen worden. Bij het nabestellen kunnen er door het opnieuw instellen van de drukmachine kleine kleurverschillen ontstaan.

Hoeveel kost mijn bestelling?

De prijzen voor de producten staan in het prijsoverzicht naast de producten. Onze kaarten zijn in vier verschillende prijscategorieën ingedeeld. Daarnaast kunnen er nog kosten ontstaan voor extra prijsopties zoals: ‘Professionele controle’, ‘glans coating’ en afgeronde hoeken.

Wat zit in de prijs inbegrepen?

  • Druk (met of zonder foto’s)
  • Witte brievenenvelop per bestelde kaart
  • Verzending van de producten
  • BTW

Heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.